АРХІВ (Всі випуски) / Зміст випуска (2021, № 3)
Яковенко О., Туровська Л. Популяризація електронних книжкових виставок у системі бібліотечних наукових комунікацій (на прикладі вітрин нових надходжень Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського)Рубрика: Бібліотеки у цифровому середовищі Анотація: Мета дослідження. Представити об’єктивні дані бібліотечного маркетингового дослідження,проведеного у віртуальному середовищі у рамках відомчої теми Інституту бібліотекознавстваНБУВ «Бібліотечно-інформаційний комплекс в умовах трансформації наукових комунікацій» таспрямованого на вивчення особистої заінтересованості віддалених користувачів у розширенніспектра виставкових електронних послуг у системі бібліотечних наукових комунікацій. Методо-логічною основою дослідження слугували: системний підхід, системно-структурний іпорівняльний аналіз, синтез, маркетингова теорія та інноваційний менеджмент. Наукова новиз-на дослідження полягає в удосконаленні науково-методологічного підходу до популяризаціїелектронних книжкових виставок у системі бібліотечних наукових комунікацій; уточненні по-нятійного апарату засобів бібліотечних наукових комунікацій з урахуванням змісту, специфікиелектронних книжкових виставок як перспективного виду дистанційного сервісу; у виокремленнічинників, які впливають на формування затребуваності електронних книжкових виставок у сис-темі бібліотечних наукових комунікацій; у визначенні засад популяризації електронних книжко-вих виставок, що дають змогу бібліотечним фахівцям оптимізувати форми й методи дистанційно-го обслуговування. Висновки: Аналіз ступеня задоволення інформаційних потреб користувачівпід час використання ними електронних книжкових виставок дає змогу визначити доцільністьїхнього експонування; зпрогнозувати впровадження нових форм виставкового обслуговування наоснові програмно-технологічного забезпечення з метою їхнього включення в науково-ко-мунікаційний обіг електронного інформаційного простору. Проведене маркетингове дослідженнядопомогає фахівцям оперативно реагувати на зміни в пріоритетах споживачів інформації; вплива-ти на вдосконалення ресурсної бази; знаходити шляхи оптимізації дистанційного сервісу; відсте-жувати доцільність уже наявних і необхідність упровадження нових форм обслуговування; гене-рувати пріоритетні напрями бібліотечно-інформаційної діяльності. Ключові слова: електронні засоби наукових комунікацій, електронні книжкові вистав-ки, електронні книжкові вітрини, віддалений користувач, дистанційний бібліотечний сервіс,бібліотечне маркетингове дослідження, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Бібліографія:
|