Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
Яковенко О. - Популяризація електронних книжкових виставок у системі бібліотечних наукових комунікацій (на прикладі вітрин нових надходжень Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського), Туровська Л. (2021)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2021, № 3)Ukrainian English

Яковенко О., Туровська Л.

Популяризація електронних книжкових виставок у системі бібліотечних наукових комунікацій (на прикладі вітрин нових надходжень Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського)

Рубрика: Бібліотеки у цифровому середовищі

Анотація: Мета дослідження. Представити об’єктивні дані бібліотечного маркетингового дослідження,проведеного у віртуальному середовищі у рамках відомчої теми Інституту бібліотекознавстваНБУВ «Бібліотечно-інформаційний комплекс в умовах трансформації наукових комунікацій» таспрямованого на вивчення особистої заінтересованості віддалених користувачів у розширенніспектра виставкових електронних послуг у системі бібліотечних наукових комунікацій. Методо-логічною основою дослідження слугували: системний підхід, системно-структурний іпорівняльний аналіз, синтез, маркетингова теорія та інноваційний менеджмент. Наукова новиз-на дослідження полягає в удосконаленні науково-методологічного підходу до популяризаціїелектронних книжкових виставок у системі бібліотечних наукових комунікацій; уточненні по-нятійного апарату засобів бібліотечних наукових комунікацій з урахуванням змісту, специфікиелектронних книжкових виставок як перспективного виду дистанційного сервісу; у виокремленнічинників, які впливають на формування затребуваності електронних книжкових виставок у сис-темі бібліотечних наукових комунікацій; у визначенні засад популяризації електронних книжко-вих виставок, що дають змогу бібліотечним фахівцям оптимізувати форми й методи дистанційно-го обслуговування. Висновки: Аналіз ступеня задоволення інформаційних потреб користувачівпід час використання ними електронних книжкових виставок дає змогу визначити доцільністьїхнього експонування; зпрогнозувати впровадження нових форм виставкового обслуговування наоснові програмно-технологічного забезпечення з метою їхнього включення в науково-ко-мунікаційний обіг електронного інформаційного простору. Проведене маркетингове дослідженнядопомогає фахівцям оперативно реагувати на зміни в пріоритетах споживачів інформації; вплива-ти на вдосконалення ресурсної бази; знаходити шляхи оптимізації дистанційного сервісу; відсте-жувати доцільність уже наявних і необхідність упровадження нових форм обслуговування; гене-рувати пріоритетні напрями бібліотечно-інформаційної діяльності.

Ключові слова: електронні засоби наукових комунікацій, електронні книжкові вистав-ки, електронні книжкові вітрини, віддалений користувач, дистанційний бібліотечний сервіс,бібліотечне маркетингове дослідження, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Яковенко О. Популяризація електронних книжкових виставок у системі бібліотечних наукових комунікацій (на прикладі вітрин нових надходжень Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) / О. Яковенко, Л. Туровська // Бібліотечний вісник. - 2021. - № 3. - С. 39-49. doi: https://doi.org/10.15407/bv2021.03.039


Бібліографія:

  1. Бєлоус І. О. Соціологічні дослідження бібліотеки – важлива складова моніторингуінформаційних потреб користувачів. Сучасні проблеми діяльності бібліотеки в умовахінформаційного суспільства. Матеріали П’ятої міжнародної науково-практичної конференції.Львів, 2013. С. 176–182.
  2. Булахова Г. І. Рекламна стратегія просування продуктів і послуг бібліотек у соціальніймережі Facebook. Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського. 2016.Вип. 43. C. 331–345.
  3. Гранчак Т. Ю. Використання національними бібліотеками соцмереж для представленнябібліотечних продуктів і послуг. Бібліотечний вісник. 2016. № 1. С. 18–29.
  4. Інтернет стає основним джерелом інформації. Результати дослідження «Ставленнянаселення до ЗМІ та споживання різних типів медіа у 2019 році», проведеного на замовленняUSAID-INTERNEWS. URL: https://pon.org.ua/novyny/7400-nternet-staye-osnovnim-dzherelom-nformacyi-rezultati-dosldzhennya.html
  5. Ісаєнко О. О. Вивчення пріоритетів користувачів електронних науково-інформаційнихресурсів НБУВ: результати експрес-дослідження. Наукові праці Національної бібліотеки Україниім. В. І. Вернадського. 2008. Вип. 20. С. 100–111.
  6. Каліберда Н. Ю., Ясінська О. А., Півнюк О. В. Електронні інформаційні ресурси в системібібліотечно-інформаційного обслуговування наукової бібліотеки. Бібліотечний вісник. 2016. № 6.С. 21–28.
  7. Коваль Т. М., Смоляр І. Е., Туровська Л. О. Популяризація електронних книжкових виставокНБУВ у соціальних мережах. Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського.2015. Вип. 42. С. 52–61.
  8. Мар’їна О. Ю. Бібліотеки та соціальні медіа: технологія взаємодії. Вісник Книжковоїпалати. 2012. № 8. С. 19–21.
  9. Малиновський О. Б., Ржеуський А. В., Веретеннікова Н. В., Кунанець Н. Е. Мультимедійніресурси в інформаційному обслуговуванні користувачів бібліотек. Бібліотекознавство.Документознавство. Інформологія. 2015. № 4. С. 35–44.
  10. Найпопулярніші соціальні мережі в Україні та країнах світу у 2020 році за результатами дослідження одного з провідних світових статистичних порталів Statista.com. URL: https://uaspectr.com/2020/06/23/najpopulyarnishi-sotsialni-merezhi-v-ukrayini-ta-krayinah-svitu-2020/
  11. Чуприна Л. А. Оперативна інформація в соціальних мережах: особливості обігу тавикористання бібліотеками. Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського.2012. Вип. 33. С. 507–523.