Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
Лобузін І. - Цифрові бібліотекарі доби е-науки та семантичних веб-технологій (2019)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2019, № 6)Ukrainian English

Лобузін І.

Цифрові бібліотекарі доби е-науки та семантичних веб-технологій

Анотація: Здійснено аналіз публікацій, присвячених питанням компетентностей цифрових бібліотекарів наукових бібліотек. Виокремлено функціональні вимоги та знання бібліотекаря, пов’язані з інформаційними технологіями. З'ясовано основні тенденції залучення бібліотекарів до цифрової наукової комунікації. Визначено науково-організаційні, навчальні заходи, необхідні для успішної участі бібліотечних спеціалістів у цифрових проектах наукової бібліотеки.

Ключові слова: цифровізація бібліотек, цифрові компетентності, цифровий бібліотекар, цифрове кураторство, управління цифровою інформацією, управління дослідницькими даними.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Лобузін І. Цифрові бібліотекарі доби е-науки та семантичних веб-технологій / І. Лобузін // Бібліотечний вісник. - 2019. - № 6. - С. 18-24. doi: https://doi.org/10.15407/bv2019.06.018


Бібліографія:

  1. Електронні бібліотечні інформаційні системи наукових і навчальних закладів : монографія / [Спірін О. М., Іванова С. М., Новицький О. В. та ін.] ; за наук. ред. проф. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна. Київ : Педагогічна думка, 2012. 176 с.
  2. Кунанець Н., Веретеннікова Н. Проблемно-орієнтовані бібліотекарі : досвід минулого та вимоги сучасності. Вісник Харківської державної академії культури. 2013. Вип. 40. С. 138–146.
  3. Audunson R. A. and Shuva N. Z. Digital Library Education in Europe: A Survey. SAGE Open. 2016. doi: https://doi.org/10.1177/2158244015622538
  4. Borrego Б., Ardanuy J., Urbano C. Librarians as Research Partners : Their Contribution to the Scholarly Endeavour Beyond Library and Information Science. Journal of Academic Librarianship. 2018. № 44(5). Pp. 663–670. doi: https://doi.org/10.1016/j.acalib.2018.07.012
  5. British Library Labs. British Library.
  6. Choo С. W. Information Management for the Intelligent Organization: the Art of Scanning the Environment. 3rd ed. Medford, NJ: Information Today, 2002. 224 p.
  7. The Fourth Paradigm : Data-Intensive Scientific Discovery / eds: T. Hey, S. Tansley, K. Tolle. Redmond : Microsoft Research, 2009.
  8. Fulton B., Botticelli P. and Bradley J. DigIn: A Hands-on Approach to a Digital Curation Curriculum for Professional Development. Journal of Education for Library and Information Science. 2011. № 52(2). Pp. 95–109.
  9. Higgins S. The DCC Curation Lifecycle Model. The International Journal of Digital Curation. 2008. № 3(1). Pp. 134–140. doi: https://doi.org/10.2218/ijdc.v3i1.48
  10. Information Behaviour of the Researcher of the Future: A CIBER Briefing Paper / BL (British Library), JISC (Joint Information Systems Committee), CIBER (Centre for Information Behaviour and the Evaluation of Research). London: CIBER, 2008. 35 p.
  11. Jones C. and Shao B. The net generation and digital natives: implications for higher education. Higher Education Academy. 2011.
  12. Kowalczyk S. T. Digital Curation for Libraries and Archives. Santa Barbara; California: Libraries Unlimited. 2018. 247 p.
  13. Kramer B., Bosman J. 101 Innovations in Scholarly Communication – the Changing Research Workflow. Figshare. 2015. doi: http://dx.doi.org/10.6084/m9.figshare.1286826
  14. Living Knowledge. The British Library 2015–2023. Second Edition. 2018.
  15. Loesch M. F. Librarian as professor: A dynamic new role model. Education Libraries. 2017. № 33(1). Pp. 31–37. doi: http://dx.doi.org/10.26443/el.v33i1.287
  16. Machendranath Dr. et al. Professional Skills and Soft Skills for LIS Professional in ICT Era. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. 2019. № 7(1). Pp. 147–160.
  17. Martin E. and Sheehan L. The New "Jack of All": The Evolution of the Functionality and Focus of the Academic Librarian in New Spaces and New Roles. Advances in Library Administration and Organization. 2018. № 39. Pp. 67–90. doi: https://doi.org/10.1108/S0732-067120180000039006
  18. Moore R. Towards a Theory of Digital Preservation. The International Journal of Digital Curation. 2008. № 3(1). Pp. 63–75. doi: https://doi.org/10.2218/ijdc.v3i1.42
  19. Nonthacumjane P. Key skills and competencies of a new generation of LIS professionals. IFLA Journal. 2011. № 37(4). Pp. 280–288. doi: https://doi.org/10.1177/0340035211430475
  20. Shahbazi R. and Hedayati A. Identifying digital librarian competencies according to the analysis of newly emerging ITbased LIS jobs in 2013. Journal of Academic Librarianship. 2016. № 42(5). Pp. 542–550. doi: https://doi.org/10.1016/j.acalib.2016.06.014
  21. Smits R.-J. Plan S: Making Open Access a Reality by 2020. OA2020 Initiative. 2018.
  22. Tenopir C., Sandusky R. J., Allard S., Birch B. Research data management services in academic research libraries and perceptions of librarians. Library & Information Science Research. 2014. № 36(2). Pp. 84–90. doi: https://doi.org/10.1016/j.lisr.2013.11.003
  23. Thompson K. A. and Kellam L. Introduction to Databrarianship: The Academic Data Librarian in Theory and Practice. Leddy Library Publications. 2016.
  24. Trends in Research Libraries 2015. IFLA.