1.  | Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.
Самохіна, Ж. Пленарне засідання конференції [Текст] / Ж. Самохіна> // Бібліотечний вісник. - 2012. - № 6. - С.41-46
Шифр журнала: Ж14595/2012/6
Файл: bv_2012_6_8.pdf - 0
2.  | Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.
Самохіна, Жанна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ). Інструменти і технології маркетингу в системі управління знаннями [Текст] / Ж. Самохіна> // Бібліотечний вісник. - 2022. - № 3. - С.31-39
Шифр журнала: Ж14595/2022/3
Кл.слова (ненормированные): управління знаннями, маркетинг знань, рекламна діяльність, первинна інформація, вторинна інформація, віртуальне середовище.. knowledge management, knowledge marketing, advertising activity, primary information, secondary information, virtual environment. Аннотация: Мета статті – визначення цілей і основних завдань маркетингу знань, який відображає специфіку застосування маркетингових інструментів і технологій щодо знань як інтелектуального продукту в інформаційній галузі, а також особливостей його застосування в бібліотеці (на прикладі Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського). Методи дослідження. Дослідження ґрунтується на системному та структурному підходах, на методах порівняльного та логічного аналізу. Наукова новизна полягає в окресленні ролі і кола основних завдань маркетингу знань стосовно специфіки бібліотечної діяльності; у визначенні інструментів і методів, які доцільно використовувати в маркетингу знань, щоб урахувати специфіку бібліотечної сфери; у представленні особливостей застосування традиційних і специфічних інструментів і методів маркетингу для менеджменту знань у бібліотеці; у висвітленні комунікаційної функції рекламної діяльності системи управління знаннями в бібліотеці; викладенні технологій маркетингу знань у віртуальному середовищі, представленні специфіки їх застосування на інформаційному ринку бібліотечних послуг; в окресленні етапів упровадження маркетингу знань стосовно специфіки бібліотечної діяльності на прикладі створення інноваційних послуг в Національній бібліотеці України імені В. І. Вернадського. Висновки. Просування бібліотечних послуг у сучасних умовах опирається на маркетингові складники, покликані стимулювати інтерес читачів до бібліотек як до інформаційних центрів. Отже, в рамках сучасної стратегії розвитку особливого значення набувають зусилля бібліотек із використання інструментів та технологій маркетингу знань, зокрема, реклами як основного засобу маркетингового інструментарію впровадження бібліотечних послуг, ефективне використання яких дозволяє вирішувати багато стратегічних і тактичних завдань бібліотеки на ринку інформаційних послуг і у віртуальному середовищі.^UThe purpose of the article is to determine the goals and main tasks of knowledge marketing, which reflects the specifics of the application of marketing tools and technologies in relation to knowledge as an intellectual productin the information industry, as well as the specifics of its use in the library (on the example of the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine). Research methods. The research is based on systemic and structural approaches, methods of comparative and logical analysis. The scientific novelty consists in outlining the role and scope of the main tasks of knowledge marketing in relation to the specifics of library activity; in determining the tools and methods that should be used in knowledge marketing to take into account the specifics of the library field; in the presentation of the features of the application of traditional and specific marketing tools and methods for knowledge management in the library; in highlighting the communication function of the advertising activity of the knowledge management system in the library; presentation of knowledge marketing technologies in a virtual environment, presentation of the specifics of their application in the information market of library services; in outlining the stages of implementation of knowledge marketing in relation to the specifics of library activity on the example of the creation of innovative services in the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine. Conclusions. The promotion of library services in modern conditionsis based on marketing components designed to stimulate readers’ interest in libraries as information centers. Thus, within the modern development strategy of special importance are the efforts of libraries to use tools and technologies of knowledge marketing, in particular, advertising as the main tool of marketing tools for library services, the effective use of which allows to solve many strategic and tactical tasks of the library on the market of information services and in the virtual environment. Файл: bv_2022_3_5.pdf - 0
3.  | Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.
Самохіна, Жанна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ). Використання інструментарію цифрового маркетингу в діяльності бібліотек [Текст] / Ж. Самохіна> // Бібліотечний вісник. - 2024. - № 1. - С.12-22
Шифр журнала: Ж14595/2024/1
Кл.слова (ненормированные): вебресурс, інтегровані маркетингові комунікації, інтернет-маркетинг, цифровий маркетинг, інфографіка, соціальні мережі.. web resource, integrated marketing communications, Internet marketing, digital marketing, infographics, social networks Аннотация: Мета статті – дослідження сутності та інструментів цифрового маркетингу, визначенні відмінностей цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу, обґрунтуванні теоретичних та практичних положень використання цифрового маркетингу в бібліотечній діяльності, зокрема, у дослідженні особливостей цифрового маркетингу як сучасного інструменту управління комунікаціями зі споживачем бібліотечних послуг. Методи дослідження. У роботі використано комплекс загальнонаукових методів дослідження: системний, порівняльний, класифікаційний, джерелознавчий аналіз, які дають можливість розкрити сутність трансформації запитів користувачів бібліотеки в сучасних умовах. Наукова новизна полягає у визначенні сутності понять інтернет-маркетингу та цифрового маркетингу; розкритті технологій цифрового маркетингу та його інструментів; пред ставленні сучасних тенденцій розвитку технологій цифрового маркетингу стосовно специфіки бібліотечної діяльності. Висновки. Тенденції у сфері цифрового маркетингу в найближчі роки спрямовуватимуться на створення нових видів взаємодії з читачем. Для підвищення ефективності маркетингових підходів у бібліотечній сфері важливо задіяти нові цифрові канали спілкування з користувачами. Динамічний розвиток цифрових технологій, Інтернету, використання інструментарію цифрового маркетингу в бібліотечній діяльності для підвищення якості та оперативності обслуговування читачів дають змогу істотно розширити спектр бібліотечно-інформаційних сервісів, зробити їх ще більш оперативними: удосконалення бібліотечних вебсайтів та їхніх мобільних версій, електронне доставляння документів, довідково-бібліографічне обслуговування в онлайновому режимі, блог-маркетингова діяльність, використання елементів email маркетингу тощо.^UThe purpose of the article is to study the essence and tools of digital marketing in the system of integrated marketing communications, to determine the differences between digital marketing and Internet marketing, to substantiate the theoretical and practical provisions of the use of digital marketing in library activities, in particular, to study the features of digital marketing as a modern tool for managing communications with the consumer library services. Research methods. The work used a complex of general scientific research methods: systematic method, comparison, classification method, source analysis, which, in particular, make it possible to reveal the essence of the transformation of library users’ requests in modern conditions. The scientific novelty consists in defining the essence of the concepts of Internet marketing and digital marketing; analysis of modern technologies of digital marketing and its tools; presentation of modern trends in the development of digital marketing technologies in relation to the specifics of library activity. Conclusions. Trends in the field of digital marketing in the coming years will be aimed at creating new types of interaction with the reader. To increase the effectiveness of marketing activities in the library field it is important to use new digital channels of communication with users. The active development of digital technologies and the Internet, the use of digital marketing tools in library activities to increase the level of high-quality and prompt service to readers make it possible to significantly expand the range of library information services and make them even more operational: improvement of library websites and their mobile versions, electronic delivery documents, online reference and bibliographic service, blog marketing activity, use of e-mail marketing elements etc Файл: bv_2024_1_4.pdf - 0
4.  | Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.
Самохіна, Жанна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ). Елементи інформаційного маркетингу в системі електронних комунікацій [Текст] / Ж. Самохіна> // Бібліотечний вісник. - 2025. - № 1. - С.58-68
Шифр журнала: Ж14595/2025/1
Кл.слова (ненормированные): бібліотечно-інформаційний маркетинг, інноваційний розвиток, електронний інформаційний продукт, система електронних комунікацій, онлайн-послуги, брендінг.. library and information marketing, innovative development, electronic information product, electronic communication system, online services, branding. Аннотация: Метою статті є висвітлення ефективності втілення системи маркетингових складників з просування електронних інформаційних ресурсів та віддалених послуг у бібліотечно-інформаційних структурах, розкриття особливостей інформаційного маркетингу як основи для інноваційного розвитку бібліотек та напрямів його впровадження в бібліотечну діяльність у системі електронних комунікацій. Методологія статті ґрунтується на використанні низки загальнонаукових та спеціальних методів: системний підхід (при розгляді елементів маркетингу для просування бібліотечно-інформаційних продуктів і послуг); метод нормативного аналізу (для визначення теоретичних положень бібліотечно-інформаційного маркетингу); метод класифікації та порівняльний аналіз (для дослідження електронних інформаційних продуктів та сервісів бібліотек); метод узагальнення (для формулювання висновків статті). Наукова новизна статті полягає у визначенні особливостей та напрямів упровадження елементів інформаційного маркетингу у функціонування бібліотечних установ в системі електронних комунікацій на прикладі результатів формування електронних інформаційних ресурсів та удосконалення віддалених бібліотечних сервісів Інституту інформаційних технологій Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Висновки. Завдання бібліотечно-інформаційних установ – задоволення потреб суспільства в інформації. Створення інформації, можливостей її просування та використання – одна з умов сучасного розвитку суспільства. Бібліотека надає знаннєвий інформаційний ресурс, який постійно змінюється і відновлюється, забезпечує вільний доступ до інформації для всіх категорій користувачів. Бібліотечні установи мають докладати чимало зусиль для оперативного інформаційного обслуговування всіх категорій користувачів відповідно до їхніх інформаційних запитів Сучасні зміни в суспільстві, розвиток інформаційних комунікаційних технологій, електронних інформаційних ресурсів, онлайн-сервісів зумовлюють багатогранність підходів до організації бібліотечно-інформаційної діяльності в системі електронних комунікацій.^UThe purpose of the article is to highlight the effectiveness of the implementation of the system of marketing components for the promotion of electronic information resources and remote services in library and information structures, to analyze the features of information marketing as a basis for the innovative development of libraries and directions for its implementation in library activities in the electronic communications system. The methodology of the article is based on the use of a number of general scientific and special methods: a systematic approach (when considering elements of marketing for the promotion of library and information products and services); the method of normative analysis (to determine the theoretical provisions of library and information marketing); method of classification and comparative analysis (for the study of electronic information products and services of libraries); method of generalization (for formulating the conclusions of the article). The scientific novelty of the work consists in determining the features and directions of implementation of elements of information marketing in the functioning of library institutions in the system of electronic communications on the example of the results of the formation of electronic information resources and the improvement of remote library services of the Institute of Information Technologies V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine. Conclusions. The task of library and information institutions is to meet society's information needs. The creation of information, the possibility of its promotion and use is one of the conditions for the modern development of society. The library provides a knowledge and information resource that is constantly changing and renewed, provides free access to information for all categories of users. Libraries should make a lot of efforts to provide prompt library and information services to all categories of users in accordance with their information requests. Modern changes in society, the development of information communication technologies, electronic information resources, and online services determine the multifaceted approaches to the organization of library and information activities in the electronic communications system. Файл: bv_2025_1_12.pdf - 0
| | | |