Бібліотечний вісник | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Самохіна, Ж.
Пленарне засідання конференції [Текст] / Ж. Самохіна // Бібліотечний вісник. - 2012. - № 6. - С.41-46
Шифр журнала: Ж14595/2012/6

Файл:  bv_2012_6_8.pdf - 0 2.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Самохіна, Жанна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Інструменти і технології маркетингу в системі управління знаннями [Текст] / Ж. Самохіна // Бібліотечний вісник. - 2022. - № 3. - С.31-39
Шифр журнала: Ж14595/2022/3

Кл.слова (ненормированные):
knowledge management, knowledge marketing, advertising activity, primary information, secondary information, virtual environment.
Аннотация: ^UThe purpose of the article is to determine the goals and main tasks of knowledge marketing, which reflects the specifics of the application of marketing tools and technologies in relation to knowledge as an intellectual productin the information industry, as well as the specifics of its use in the library (on the example of the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine). Research methods. The research is based on systemic and structural approaches, methods of comparative and logical analysis. The scientific novelty consists in outlining the role and scope of the main tasks of knowledge marketing in relation to the specifics of library activity; in determining the tools and methods that should be used in knowledge marketing to take into account the specifics of the library field; in the presentation of the features of the application of traditional and specific marketing tools and methods for knowledge management in the library; in highlighting the communication function of the advertising activity of the knowledge management system in the library; presentation of knowledge marketing technologies in a virtual environment, presentation of the specifics of their application in the information market of library services; in outlining the stages of implementation of knowledge marketing in relation to the specifics of library activity on the example of the creation of innovative services in the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine. Conclusions. The promotion of library services in modern conditionsis based on marketing components designed to stimulate readers’ interest in libraries as information centers. Thus, within the modern development strategy of special importance are the efforts of libraries to use tools and technologies of knowledge marketing, in particular, advertising as the main tool of marketing tools for library services, the effective use of which allows to solve many strategic and tactical tasks of the library on the market of information services and in the virtual environment.
Файл:  bv_2022_3_5.pdf - 0 3.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Самохіна, Жанна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Використання інструментарію цифрового маркетингу в діяльності бібліотек [Текст] / Ж. Самохіна // Бібліотечний вісник. - 2024. - № 1. - С.12-22
Шифр журнала: Ж14595/2024/1

Кл.слова (ненормированные):
вебресурс, інтегровані маркетингові комунікації, інтернет-маркетинг, цифровий маркетинг, інфографіка, соціальні мережі.. web resource, integrated marketing communications, Internet marketing, digital marketing, infographics, social networks
Аннотация: Мета статті – дослідження сутності та інструментів цифрового маркетингу, визначенні відмінностей цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу, обґрунтуванні теоретичних та практичних положень використання цифрового маркетингу в бібліотечній діяльності, зокрема, у дослідженні особливостей цифрового маркетингу як сучасного інструменту управління комунікаціями зі споживачем бібліотечних послуг. Методи дослідження. У роботі використано комплекс загальнонаукових методів дослідження: системний, порівняльний, класифікаційний, джерелознавчий аналіз, які дають можливість розкрити сутність трансформації запитів користувачів бібліотеки в сучасних умовах. Наукова новизна полягає у визначенні сутності понять інтернет-маркетингу та цифрового маркетингу; розкритті технологій цифрового маркетингу та його інструментів; пред ставленні сучасних тенденцій розвитку технологій цифрового маркетингу стосовно специфіки бібліотечної діяльності. Висновки. Тенденції у сфері цифрового маркетингу в найближчі роки спрямовуватимуться на створення нових видів взаємодії з читачем. Для підвищення ефективності маркетингових підходів у бібліотечній сфері важливо задіяти нові цифрові канали спілкування з користувачами. Динамічний розвиток цифрових технологій, Інтернету, використання інструментарію цифрового маркетингу в бібліотечній діяльності для підвищення якості та оперативності обслуговування читачів дають змогу істотно розширити спектр бібліотечно-інформаційних сервісів, зробити їх ще більш оперативними: удосконалення бібліотечних вебсайтів та їхніх мобільних версій, електронне доставляння документів, довідково-бібліографічне обслуговування в онлайновому режимі, блог-маркетингова діяльність, використання елементів email маркетингу тощо.^UThe purpose of the article is to study the essence and tools of digital marketing in the system of integrated marketing communications, to determine the differences between digital marketing and Internet marketing, to substantiate the theoretical and practical provisions of the use of digital marketing in library activities, in particular, to study the features of digital marketing as a modern tool for managing communications with the consumer library services. Research methods. The work used a complex of general scientific research methods: systematic method, comparison, classification method, source analysis, which, in particular, make it possible to reveal the essence of the transformation of library users’ requests in modern conditions. The scientific novelty consists in defining the essence of the concepts of Internet marketing and digital marketing; analysis of modern technologies of digital marketing and its tools; presentation of modern trends in the development of digital marketing technologies in relation to the specifics of library activity. Conclusions. Trends in the field of digital marketing in the coming years will be aimed at creating new types of interaction with the reader. To increase the effectiveness of marketing activities in the library field it is important to use new digital channels of communication with users. The active development of digital technologies and the Internet, the use of digital marketing tools in library activities to increase the level of high-quality and prompt service to readers make it possible to significantly expand the range of library information services and make them even more operational: improvement of library websites and their mobile versions, electronic delivery documents, online reference and bibliographic service, blog marketing activity, use of e-mail marketing elements etc
Файл:  bv_2024_1_4.pdf - 0