1.  | Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.
Бачинська, Надія (Київський національний університет культури і мистецтв, Україна, Київ). Витоки підготовки фахівців для системи документно-інформаційних комунікацій в Україні (10-ті роки ХХ ст.) [Текст] / Н. Бачинська> // Бібліотечний вісник. - 2022. - № 3. - С.71-82
Шифр журнала: Ж14595/2022/3
Кл.слова (ненормированные): бібліотекознавство, бібліотечна освіта, бібліотечні курси, Перший Всеросійський з’їзд з бібліотечної справи, підготовка кадрів, К. І. Рубинський, Товариство бібліотекознавства, Л. Б. Хавкіна, Харківське товариство грамотності.. librarianship, library education, library courses, the First All-Russian congress on librarianship, personnel training, K. I. Rubinsky, Library Science Society, L. B. Khavkin, Kharkiv Literacy Society. Аннотация: Мета статті – виявити та проаналізувати витоки зародження бібліотечної освіти в Україні та внесок видатних особистостей-бібліотекознавців у її подальшу розбудову. Методологія дослідження ґрунтувалася на поєднанні принципів наукової об’єктивності та історизму, застосуванні структурно-функціонального підходу, загальнонаукових методів. Наукова новизна. Досліджено витоки підготовки кадрів для системи документно-інформаційних комунікацій в Україні на початку ХХ ст., передусім організацію заходів щодо формування бібліотечнокурсової освіти у 1910-ті роки. Докладно проаналізовано внесок у розбудову бібліотечної освіти українських теоретиків і практиків бібліотечної справи Л. Б. Хавкіної, К. І. Рубинського, О. О. Покровського, О. А. Дідріхсон, С. О. Сірополко та інших. Висновки. З’ясовано, що саме Л. Б. Хавкіна є фундаторкою вітчизняної бібліотечної освіти, адже саме нею здійснено практичні кроки щодо започаткування професійної підготовки бібліотечних працівників за прикладом США та Великої Британії. Центром розвитку професійної підготовки бібліотекарів в Україні стало Харківське товариство грамотності, провідним завданням якого було створення мережі народних книгозбірень. змістовно програми були побудовані на засадах органічного поєднання бібліотечних дисциплін із загальноосвітніми та суспільно-політичними, а рівень підготовки слухачів курсів не поступався університетському. Доведено, що на початку ХХ ст. бібліотечні курси стали унікальним явищем у житті українського суспільства, адже були створені завдяки громадській ініціативі та підтримані земством, вони підтримувалися та удосконалювалися самими бібліотекарями.^UThe purpose of the article – to identify and analyze the origins of library education in Ukraine and the contribution of prominent librarians to its further development. The methodology is based on a combination of the principles of scientific objectivity and historicism, the use of a structural-functional approach, and general scientific methods. Scientific novelty. The origins of personnel training for the system of document and information communications in Ukraine at the beginning of the 20th century have been studied, primarily the organization of measures for the formation of library and course education in the 1910s. The contribution to the development of library education by Ukrainian theoreticians and practitioners of librarianship L. B. Khavkina, K. I. Rubinsky, O. O. Pokrovsky,O. A. Diedrichson, S. O. Siropolko and others is analyzed in detail. Conclusions. It was found out that L. B. Havkina is the founder of domestic library education, because it was she who took practical steps to initiate the professional training of librarians following the example of the USA and Great Britain. The center for the development of professional training of librarians in Ukraine became the Kharkiv Society of Literacy, whose leading task was to create a network of public book collections. content-wise, the programs were built on the basis of an organic combination of library disciplines with general educational and socio-political disciplines, and the level of training of the course participants was not inferior to the university level. It has been proven that at the beginning of the 20th century library courses became a unique phenomenon in the life of Ukrainian society, because they were created thanks to a public initiative and supported by the zemstvo, they were supported and improved by the librarians themselves. Файл: bv_2022_3_8.pdf - 0
|