Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
Самохіна Ж. - Використання інструментарію цифрового маркетингу в діяльності бібліотек (2024)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2024, № 1)Ukrainian English

Самохіна Ж.

Використання інструментарію цифрового маркетингу в діяльності бібліотек

Рубрика: Бібліотеки і архіви у цифровому середовищі

Анотація: Мета статті – дослідження сутності та інструментів цифрового маркетингу, визначенні відмінностей цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу, обґрунтуванні теоретичних та практичних положень використання цифрового маркетингу в бібліотечній діяльності, зокрема, у дослідженні особливостей цифрового маркетингу як сучасного інструменту управління комунікаціями зі споживачем бібліотечних послуг. Методи дослідження. У роботі використано комплекс загальнонаукових методів дослідження: системний, порівняльний, класифікаційний, джерелознавчий аналіз, які дають можливість розкрити сутність трансформації запитів користувачів бібліотеки в сучасних умовах. Наукова новизна полягає у визначенні сутності понять інтернет-маркетингу та цифрового маркетингу; розкритті технологій цифрового маркетингу та його інструментів; пред ставленні сучасних тенденцій розвитку технологій цифрового маркетингу стосовно специфіки бібліотечної діяльності. Висновки. Тенденції у сфері цифрового маркетингу в найближчі роки спрямовуватимуться на створення нових видів взаємодії з читачем. Для підвищення ефективності маркетингових підходів у бібліотечній сфері важливо задіяти нові цифрові канали спілкування з користувачами. Динамічний розвиток цифрових технологій, Інтернету, використання інструментарію цифрового маркетингу в бібліотечній діяльності для підвищення якості та оперативності обслуговування читачів дають змогу істотно розширити спектр бібліотечно-інформаційних сервісів, зробити їх ще більш оперативними: удосконалення бібліотечних вебсайтів та їхніх мобільних версій, електронне доставляння документів, довідково-бібліографічне обслуговування в онлайновому режимі, блог-маркетингова діяльність, використання елементів email маркетингу тощо.

Ключові слова: вебресурс, інтегровані маркетингові комунікації, інтернет-маркетинг, цифровий маркетинг, інфографіка, соціальні мережі.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Самохіна Ж. Використання інструментарію цифрового маркетингу в діяльності бібліотек / Ж. Самохіна // Бібліотечний вісник. - 2024. - № 1. - С. 12-22. doi: https://doi.org/10.15407/bv2024.01.012


Бібліографія:

  1. Гуменна О. В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2016. Т. 1. Вип. 1. С. 48–53.
  2. Ілляшенко С. М. Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань : монографія. Суми : ТОВ "Діса плюс", 2016. 192 с.
  3. Ілляшенко С. Н. Применение методов и инструментов маркетинга в управлении знаниями. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 2. С. 13–23.
  4. Лобузина Е. В. Интернет-комплекс научной библиотеки как средство интеграции информа ционных ресурсов. Научные и технические библиотеки. 2012.
  5. Лобузіна К., Коновал Л. Електронні інформаційні ресурси наукової бібліотеки в сучасному веб-середовищі. Бібліотечний вісник. 2018. № 6. C. 51–53.
  6. Лобузіна К., Коновал Л. Наукові бібліотеки в дослідницькій інфраструктурі України. Бібліо течний вісник. 2019. № 6. C. 57–59.
  7. Манякіна О. С. Застосування інтернет-комунікацій в бібліотечних установах. Актуальні проблеми науки та освіти : збірник матеріалів XХІ підсумкової науково-практичної конференції викладачів (Маріуполь, 01 лютого 2019 р.). Маріупольський державний університет. Маріуполь, 2019. С. 129–131.
  8. Марчук О. О. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент управління. Економіка і сус пільство. 2018. Вип. 17. С. 296–299.
  9. Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». 2015. № 12. С. 362–371.
  10. Оніпко Т. В. Інновації в діяльності бібліотечних установ. Збірник наукових статей магі стрів. Полтава, 2020. С. 184–189.
  11. Рубан В. В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. Вип. 2(2). С. 20–25.
  12. Самохіна Ж. Інструменти та технології маркетингу в системі управління знаннями. Бібліотечний вісник. 2022. № 3. C. 31–3
  13. Самохіна Ж. Сучасні тенденції застосування віртуальних комунікацій у бібліотеках. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2022. Вип. 66. С. 183–195.
  14. Самохіна Ж. В. Цифровий маркетинг як комунікаційний засіб бібліотечної діяльності. Бібліотека. Наука. Комунікація. Актуальні питання збереження та інноваційного розвитку науко вих бібліотек : матеріали Міжнар. наук. конф. (Київ, 03–05 жовтня 2023 р.). Київ, 2023. С. 299–302.
  15. Самохіна Н. Ф., Пелюховська І. З. Електронні ресурси в умовах інформатизації суспільства: основні поняття, організація, сучасні форми. Наукові праці Національної бібліотеки України іме ні В. І. Вернадського. 2021. Вип. 62. С. 297–310.
  16. Самохіна Н. Ф., Пелюховська І. З. Системні трансформації бібліотечно-інформаційних процесів. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2022. Вип. 66. С. 196–210.