Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
Самохіна Ж. - Інструменти і технології маркетингу в системі управління знаннями (2022)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2022, № 3)Ukrainian English

Самохіна Ж.

Інструменти і технології маркетингу в системі управління знаннями

Рубрика: Бібліотеки у цифровому середовищі

Анотація: Мета статті – визначення цілей і основних завдань маркетингу знань, який відображає специфіку застосування маркетингових інструментів і технологій щодо знань як інтелектуального продукту в інформаційній галузі, а також особливостей його застосування в бібліотеці (на прикладі Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського). Методи дослідження. Дослідження ґрунтується на системному та структурному підходах, на методах порівняльного та логічного аналізу. Наукова новизна полягає в окресленні ролі і кола основних завдань маркетингу знань стосовно специфіки бібліотечної діяльності; у визначенні інструментів і методів, які доцільно використовувати в маркетингу знань, щоб урахувати специфіку бібліотечної сфери; у представленні особливостей застосування традиційних і специфічних інструментів і методів маркетингу для менеджменту знань у бібліотеці; у висвітленні комунікаційної функції рекламної діяльності системи управління знаннями в бібліотеці; викладенні технологій маркетингу знань у віртуальному середовищі, представленні специфіки їх застосування на інформаційному ринку бібліотечних послуг; в окресленні етапів упровадження маркетингу знань стосовно специфіки бібліотечної діяльності на прикладі створення інноваційних послуг в Національній бібліотеці України імені В. І. Вернадського. Висновки. Просування бібліотечних послуг у сучасних умовах опирається на маркетингові складники, покликані стимулювати інтерес читачів до бібліотек як до інформаційних центрів. Отже, в рамках сучасної стратегії розвитку особливого значення набувають зусилля бібліотек із використання інструментів та технологій маркетингу знань, зокрема, реклами як основного засобу маркетингового інструментарію впровадження бібліотечних послуг, ефективне використання яких дозволяє вирішувати багато стратегічних і тактичних завдань бібліотеки на ринку інформаційних послуг і у віртуальному середовищі.

Ключові слова: управління знаннями, маркетинг знань, рекламна діяльність, первинна інформація, вторинна інформація, віртуальне середовище.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Самохіна Ж. Інструменти і технології маркетингу в системі управління знаннями / Ж. Самохіна // Бібліотечний вісник. - 2022. - № 3. - С. 31-39. doi: https://doi.org/10.15407/bv2022.03.031


Бібліографія:

  1. Ильяшенко С. Н. Применение методов и инструментов маркетинга в управлении знаниями. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 2. С. 13–23.
  2. Ілляшенко С. М. Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань: монографія. Суми : ТОВ "Діса плюс", 2016. 192 с.
  3. Ілляшенко С. М., Шипуліна Ю. С. Комунікаційна ефективність WEB-технологій у маркетингу науково-освітніх послуг. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 1. С. 69–78.
  4. Лобузина Е. В. Интернет-комплекс научной библиотеки как средство интеграции информационных ресурсов. Научные и технические библиотеки. 2012. № 12. С. 20–28.
  5. Самохіна Ж. Аспекти маркетингової комунікаційної діяльності бібліотеки: реклама електронних інформаційних ресурсів. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2017. № 47. С. 45–53.
  6. Самохіна Ж. Маркетингові комунікації в бібліотечно-інформаційній діяльності. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2015. № 42. С. 103–114.
  7. Самохіна Ж. В. Маркетингові технології менеджменту знань в бібліотеці. Бібліотека. Наука. Комунікація. Від управління ресурсами – до управління знаннями : матеріали міжнар. наук. конф. (05–07 жовтня 2021 р.). Київ, 2021. С. 246–249.
  8. Туріянська М. М. Комунікації в системі управління знаннями. Вісник економічної науки України. 2011. № 2. С. 194–196.