Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
Ржеуський А. - Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів в умовах карантину на прикладі бібліотек педагогічних закладів вищої освіти, Кунанець Н. (2022)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2022, № 2)Ukrainian English

Ржеуський А., Кунанець Н.

Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів в умовах карантину на прикладі бібліотек педагогічних закладів вищої освіти

Рубрика: Бібліотеки у цифровому середовищі

Анотація: Мета статті полягає у проведенні порівняльного аналізу дистанційних послуг, що надаються бібліотеками педагогічних університетів під час карантину. Шляхом порівняльного аналізу (бенчмаркінгу) визначити лідера серед бібліотек із надання дистанційних послуг. Методи дослідження. Досягненню поставленої мети сприяло використання загальнонаукових методів дослідження: аналізу, синтезу, узагальнення, порівняльного аналізу, бенчмаркінгу. Новизна. Здійснено порівняльний аналіз дистанційних послуг бібліотек педагогічних університетів України. Книгозбірні були розподілені за групами для більш зручного та детального порівняльного аналізу. В рамках груп визначено бібліотек-лідерів з надання дистанційних послуг під час карантину. Визначено, що лідером із надання дистанційних послуг під час карантину є бібліотека університету Григорія Сковороди в Переяславі. У висновках відзначено тенденцію до зростання кількості і різноманітності онлайн послуг, які нині надаються бібліотеками педагогічних вишів, наголошується на необхідності подальшого удосконалення їхньої роботи з використанням бенчмаркінгу. Дослідження засвідчило зростання кількості і якості дистанційних послуг бібліотек педагогічних університетів України під час карантину, зумовленого коронавірусною хворобою COVID-19.

Ключові слова: бібліотеки педагогічних закладів вищої освіти, віддалена робота в умовах пандемії, дистанційні послуги, бенчмаркінг.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Ржеуський А. Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів в умовах карантину на прикладі бібліотек педагогічних закладів вищої освіти / А. Ржеуський, Н. Кунанець // Бібліотечний вісник. - 2022. - № 2. - С. 35-45. doi: https://doi.org/10.15407/bv2022.02.035


Бібліографія:

  1. Зуєва М., Поліщук Т. Робота університетських бібліотек в період пандемії COVID-19. Розвиток освіти, науки та бізнесу: результати 2020. Тези доп. міжнар. наук.-практ. інтернетконф. (3–4 грудня 2020 р., Дніпро). Дніпро, 2020. С.426–428.
  2. Медведь М. Комунікативне перезавантаження бібліотеки в період карантинних обмежень: досвід роботи наукової бібліотеки Ужгородського національного університету.
  3. Метод порівняльного аналізу.
  4. Пономаренко Л. О. Інформаційні ресурси та послуги освітянських бібліотек України у період пандемії. Глобальні виклики та пріоритети в часи коронавірусної кризи. Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, 14 травня 2021 р). Київ, 2021. С. 118–122.
  5. Ястремська Г. А., Фисенко І. А. Особливості надання послуг інформаційно-бібліографічним відділом бібліотеки МНАУ в умовах карантинних обмежень.