АРХІВ (Всі випуски) / Зміст випуска (2022, № 1)
Клименко О., Сокур О. Взаємодія Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського із закладами освіти, науковими установами, бібліотеками, професійними організаціями: зміст, тенденції і перспективиРубрика: Бібліотеки у цифровому середовищі Анотація: Постановка проблеми. Вирішальною умовою ефективного формування національного інформаційного науково-освітньо-культурного простору в сучасній вітчизняній бібліотечній практиціє плідна співпраця бібліотек із профільними закладами вищої освіти, науковими установами, професійними організаціями, архівами, музеями, що своєю чергою сприяє їхній модифікації на інноваційні центри знань інформаційного суспільства. Мета статті – розглянути напрями та форми взаємодії Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського з науково-освітньо-культурними установами України, репрезентація перспектив взаємодії. Методологічна основа. Принцип історизму, наукової об’єктивності і системності дозволив проаналізувати особливості взаємодії Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського із закладами освіти, науковими установами, науковими бібліотеками, професійними організаціями. Важливим було застосуваннясоціокомунікаційного методу, що сприяло виявленню особливостей основних форм та напрямівспівпраці на сучасному етапі, використання структурно-функціонального методу дало можливість охарактеризувати їхню сутність та функціональне навантаження. Системний підхід уможливив здійснення об’єктивного аналізу взаємодії від формування та наповнення співробітництва через наукову комунікацію до продукування фундаментального наукового знання. Наукова новизна.Отримані результати формують системні уявлення про плідну співпрацю НБУВ із вітчизняними науково-культурно-освітніми установами через реалізацію інноваційних проєктів. Розроблено практичні підходи до започаткування перспективних напрямів взаємодії. Висновки. Необхідність організації оперативного доступу до зведених ресурсів науково-освітньо-культурної сфери визначає удосконалення технологічних процесів на основі впровадження єдиних технологічних рішень та широке використання потенціалу компетентних співробітників інших бібліотек, установ і організацій для вирішення складних питань, що передбачає насамперед упровадження професійної системи методичного супроводу. Пріоритетом має стати реалізація великих спільних програм та проєктів, що створить умови для зміцнення позицій НБУВ, розширить можливості пошуку додаткових джерел фінансування. Спільний план оцифровування, що покращить якість електронних ресурсів, забезпечить значну економію матеріальних та кадрових ресурсів. Практичне значення.Стаття обґрунтовує переваги запровадження якнайширшої взаємодії НБУВ із закладами освіти, науковими установами, бібліотеками, професійними організаціями через проєктну діяльність. Ключові слова: взаємодія, заклад вищої освіти, інтеграція, інформаційний простір, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, проєкт, співпраця. Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Бібліографія:
|