Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
Давидова А. - Формування навичок та вмінь з інформаційної грамотності у користувачів Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Штан Г. (2020)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2020, № 3)Ukrainian English

Давидова А., Штан Г.

Формування навичок та вмінь з інформаційної грамотності у користувачів Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

Анотація: У статті розкриваються причини та головні особливості проведення занять з інформаційної та бібліотечно-бібліографічної грамотності в ЦНБ ХНУ імені В. Н. Каразіна. Зазначається, що проблемою, яку необхідно вирішити, є незадовільний рівень навичок як студентів, так і аспірантів та деяких викладачів у галузі користування бібліотечними ресурсами, науково-довідковим апаратом та спеціалізованими базами даних. Саме цієї мети намагаються досягти фахівці бібліотеки, проводячи заняття у взаємодії з факультетами університету.

Ключові слова: ЦНБ ХНУ імені В. Н. Каразіна, інформаційна грамотність, бібліотечні заняття з інформаційної грамотності, бази даних цитувань, повнотекстові бази даних, академічна доброчесність.



Цитованість авторів публікації:
  • Давидова А. (Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (м. Харків, Україна), bibliograf.cnb@karazin.ua)
  • Штан Г. (Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (м. Харків, Україна), shtaing9@gmail.com)

Бібліографічний опис для цитування:
Давидова А. Формування навичок та вмінь з інформаційної грамотності у користувачів Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна / А. Давидова, Г. Штан // Бібліотечний вісник. - 2020. - № 3. - С. 33-38. doi: https://doi.org/10.15407/bv2020.03.033


Бібліографія:

  1. Донець В. Використання електронних баз даних у сучасній бібліотеці вищого навчального закладу. Бібліотечний вісник. 2013. №. 3 (215). C. 36–38.
  2. Основи формування культури академічної доброчесності в бібліотеці : інформаційний огляд / автори-укладачі: Н. В. Якуніна, А. А. Чинюк, Я. В. Руденко ; редколегія: В. С. Пашкова, О. В. Воскобойнікова-Гузєва, Я. Є. Сошинська, О. О. Сербін ; Наукова бібліотека ім. М. Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка ; Українська бібліотечна асоціація. Київ : УБА, 2016. 41 с.
  3. Положення про науково-бібліографічний відділ Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна : затв. Радою з наукової та методичної роботи, протокол № 2 від 19.03.2019 / Науково-бібліографічний відділ ЦНБ ХНУ імені В. Н. Каразіна.
  4. Штан Г. В. Бібліотечне кураторство як складова науково-практичних зв'язків між бібліотекою та вченим: сучасний стан. University Library at a New Stage of Social Communications Development. Conference Proceedings. 2019. Vol. 4. P. 100–109. doi: https://doi.org/10.15802/unilib/2019_187407
  5. Braddlee D., VanScoy A. Bridging the Chasm: Faculty Support Roles for Academic Librarians in the Adoption of Open Educational Resources. College and Research Libraries. 2019. Vol. 80, issue 4. P. 426–449. doi: https://doi.org/10.5860/crl.80.4.426
  6. Campbell M. Collaborations between Librarians and Faculty in a Digital Age. Education Digest: Essential Readings Condensed for Quick Review. 2010. Vol. 75. P. 30–33.
  7. Citation Styles: APA, MLA, Chicago, Turabian, IEEE. Course and Subject Guides, University Library System, University of Pittsburg.
  8. Dickson V. Collaboration plus! The development of an information literacy and communication program. The Australian Library Journal. 2004. May. P. 153–160. doi: https://doi.org/10.1080/00049670.2004.10721621
  9. Dobozy E., Gross J. Pushing Library Information to First-Year Students: An Exploratory Study of Faculty/Library Collaboration. Australian Academic and Research Libraries. 2010. Vol. 41, issue 2. P. 90–99. doi: https://doi.org/10.1080/00048623.2010.10721447
  10. McNee D., Radmer E. Librarians and Learning: the Impact of Collaboration. English Leadership Quarterly. 2017. Vol. 40. P. 6–9.
  11. SAIUP. Проект сприяння академічній доброчесності в Україні.
  12. Scripps-Hoekstra L., Hamilton E. R. Back to the Future: Prospects for Education Faculty and Librarian Collaboration Thirty Years Later. Education Libraries. 2016. Vol. 39, issue 1. [18] p. doi: https://doi.org/10.26443/el.v39i1.10
  13. Wishkoski R., Lundstrom K., Davis E. Librarians in the Lead: A Case for Interdisciplinary Faculty Collaboration on Assignment Design. Communications in Information Literacy. 2018. Vol. 12, issue 2. C. 166–192. doi: https://doi.org/10.15760/comminfolit. 2018.12.2.7
  14. Yap J. M., Kozhayeva A. Is our collectiion enough or underutilized? A citation analysis of master's theses in the field of education. University Library at a New Stage of Social Communications Development. Conference Proceedings. 2019. Vol. 4. P. 122–129. doi: https://doi.org/doi.org/10.15802/unilib/2019_186961
  15. Yu T., Chen C. C., Khoo C., Butdisuwan S., Ma L., Sacchanand C., Tuamsuk K. Faculty-librarian collaborative culture in the universities of Hong Kong, Singapore, Taiwan, and Thailand: A comparative study. Malaysian Journal of Library and Information Science. 2019. Vol. 24, issue 1. P. 97–121. doi: https://doi.org/10.22452/mjlis.vol24no1.6