Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
Касьян В. - Маркетинг некомерційних суб’єктів: імплементація до змісту підготовки за спеціальністю 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" (2021)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2021, № 2)Ukrainian English

Касьян В.

Маркетинг некомерційних суб’єктів: імплементація до змісту підготовки за спеціальністю 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа"

Рубрика: Бібліотечно-інформаційна освіта

Анотація: Метою статті є обґрунтування доцільності імплементації дисципліни «Маркетинг некомерційних суб’єктів» до змісту освіти за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Методологія дослідження грунтується на сукупності загальнонаукових методів узагальнення, систематизації, прогнозування. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше обґрунтовується доцільність імплементації дисципліни «Маркетинг некомерційних суб’єктів» до змісту освіти за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», окреслено компетенції, які формуються у процесії її вивчення і відповідають фаховій діяльності фахівця з соціально-інформаційних комунікацій; розкрито концептуальний потенціал маркетингу некомерційних суб’єктів у формуванні освітньо-професійної програми інтернетмаркетолога за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». У висновках наголошується, що некомерційний маркетинг як вид діяльності, пов’язаний із просуванням не товарів, а ідей, програм та поглядів, є важливою складовою соціально-комунікативної діяльності, він включений у предметне поле прикладних соціально-комунікаційних технологій, зокрема у частині створення іміджу, брендингу та PR. Констатується: маркетинг некомерційних суб’єктів є окремим видом діяльності, не пов’язаний із безпосереднім одержанням прибутку і вкладається у рамки завдань діяльності фахівця із соціально-інформаційних комунікацій за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Вивчення дисципліни «Маркетинг некомерційних суб’єктів» формує віповідні компетенції, воно спрямоване на результати навчання, релевантні змісту спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», які можуть бути додані до змісту освітньо-професійних програм спеціалізацій за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Маркетинг некомерційних суб’єктів утворює предметне компетентнісне поле фахівця і може слугувати основою розроблення освітньо-професійної програми підготовки інтернет-маркетолога за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».

Ключові слова: маркетинг некомерційних суб’єктів, соціально-комунікаційні технології,бібліотечний маркетинг, цифровий маркетинг, бібліотечні інтернет-маркетологи, спеціальність029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».



Цитованість авторів публікації:
  • Касьян В. (Київський національний університет культури і мистецтв (м. Київ, Україна), kasjanvv@gmail.com)

Бібліографічний опис для цитування:
Касьян В. Маркетинг некомерційних суб’єктів: імплементація до змісту підготовки за спеціальністю 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" / В. Касьян // Бібліотечний вісник. - 2021. - № 2. - С. 80-90. doi: https://doi.org/10.15407/bv2021.02.080


Бібліографія:

  1. Барабаш С. І. Зв’язки з громадськістю в системі соціально-комунікаційної діяльності бібліотеки вищого навчального закладу : автореф. дис. … канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.03 / Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. Київ, 2013. 19 с.
  2. Бондаренко В. М., Шершун К. О. Поняття та інструменти територіального маркетингу в контексті стратегічного розвитку регіонів. Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка. Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2012. Вип. 2 (36). С. 66–73.
  3. Борисова Т. М. Лекція на тему : Маркетинг некомерційних суб’єктів.
  4. Борисова Т. М. Маркетинг некомерційних суб’єктів : теорія, методологія, практика : дис. ... д-ра. екон. наук : 08.00.04. Тернопіль : ТНЕУ, 2016. 567 с.
  5. Дубова С. В. Комунікативні стратегії установи: Методичні рекомендації до вивчення дисципліни. Київ : «Центр учбової літератури», 2017. 56 с.
  6. Жегус О. В. Формування системи маркетингу закладів вищої освіти : дис. … д-ра екон. наук, спец. : 08.00.04 / Харк. держ. ун-т харч. та торгівлі. Харків : ХДУХТ, 2019. 689 с.
  7. Кутьков В. П. Роль територіального маркетингу в управлінні регіональним розвитком.
  8. Матвієнко О., Цивін М. «Культурне позиціонування» : до сутності поняття. Економіко-культурологічне позиціонування України в світовому глобалізованому просторі : І Міжнар. наук.-практ. конф. : 14–15 лют. 2016 р. / М-во культури України, М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв, Акад. т-во ім. М. Балудянського, Ін-т економіки та упр. у нафтогаз. комплексі. Кошице, 2016. Ч. 2: Секції 4–8. С. 396–399.
  9. Матвієнко О. В., Дубов Д. В. Інформаційний маркетинг у контексті державних, політичних та соціальних інформаційних відносин. Вісник Книжкової палати. 2006. № 3. С. 33–36.
  10. Некомерційний маркетинг.
  11. Освітньо-професійна програма «Інтернет-маркетинг» першого рівня вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг» галузі знань 07 «Управління та адміністрування». Кваліфікація: «Бакалавр з маркетингу» Профіль освітньої програми «Інтернет-маркетинг». Спеціальність «Маркетинг». Тернопільський національний економічний університет.
  12. Освітньо-професійна програма «Маркетинг» другого рівня вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг» галузі знань 07 «Управління та адміністрування». Кваліфікація: «Магістр з маркетингу». Тернопільський національний економічний університет.
  13. Освітньо-професійна програма «Маркетинг» першого рівня вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг» галузі знань 07 «Управління та адміністрування». Тернопільський національний економічний університет.
  14. Освітньо-професійна програма «Маркетинг» другого рівня вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг» галузі знань 07 «Управління та адміністрування». Кваліфікація: «Магістр маркетингу».
  15. Петракова Є. Р. Політичний маркетинг в Україні : сутність та функціональна роль.
  16. Робоча програма з дисципліни «Цифровий маркетинг» (англ. мовою). Ступінь вищої освіти – бакалавр, галузь знань 29 «Міжнародні відносини», спеціальність 292 «Міжнародні економічні відносини».
  17. Робоча програма навчальної дисципліни «Сучасні піар-технології та реклама в інформаційній діяльності» / Національний авіаційний університет; Навчально-науковий гуманітарний інститут; Кафедра історії та документознавства.
  18. Ростовцев С. С. Формування системи Інтернет-маркетингу в бібліотеках України : автореф. дис. … канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.03 / М-во культури України, Харківська державна академія культури. Харків, 2016. 22 с
  19. Савон К. В. Міжнародний імідж України : сучасний стан та перспективи розвитку. Актуальні проблеми політики. 2019. Вип. 64. С. 180–193.