Бібліотечний вісник | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Яковенко, Олена (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (м. Київ, Україна)).
Популяризація електронних книжкових виставок у системі бібліотечних наукових комунікацій (на прикладі вітрин нових надходжень Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) [Текст] / О. Яковенко, Л. Туровська // Бібліотечний вісник. - 2021. - № 3. - С.39-49
Шифр журнала: Ж14595/2021/3

Кл.слова (ненормированные):
електронні засоби наукових комунікацій, електронні книжкові вистав-ки, електронні книжкові вітрини, віддалений користувач, дистанційний бібліотечний сервіс,бібліотечне маркетингове дослідження, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського.. digital means of science communications, digital book exhibitions, digital book showcases,remote user, remote library services, library market research, Vernadsky National Library of Ukraine.
Аннотация: Мета дослідження. Представити об’єктивні дані бібліотечного маркетингового дослідження,проведеного у віртуальному середовищі у рамках відомчої теми Інституту бібліотекознавстваНБУВ «Бібліотечно-інформаційний комплекс в умовах трансформації наукових комунікацій» таспрямованого на вивчення особистої заінтересованості віддалених користувачів у розширенніспектра виставкових електронних послуг у системі бібліотечних наукових комунікацій. Методо-логічною основою дослідження слугували: системний підхід, системно-структурний іпорівняльний аналіз, синтез, маркетингова теорія та інноваційний менеджмент. Наукова новиз-на дослідження полягає в удосконаленні науково-методологічного підходу до популяризаціїелектронних книжкових виставок у системі бібліотечних наукових комунікацій; уточненні по-нятійного апарату засобів бібліотечних наукових комунікацій з урахуванням змісту, специфікиелектронних книжкових виставок як перспективного виду дистанційного сервісу; у виокремленнічинників, які впливають на формування затребуваності електронних книжкових виставок у сис-темі бібліотечних наукових комунікацій; у визначенні засад популяризації електронних книжко-вих виставок, що дають змогу бібліотечним фахівцям оптимізувати форми й методи дистанційно-го обслуговування. Висновки: Аналіз ступеня задоволення інформаційних потреб користувачівпід час використання ними електронних книжкових виставок дає змогу визначити доцільністьїхнього експонування; зпрогнозувати впровадження нових форм виставкового обслуговування наоснові програмно-технологічного забезпечення з метою їхнього включення в науково-ко-мунікаційний обіг електронного інформаційного простору. Проведене маркетингове дослідженнядопомогає фахівцям оперативно реагувати на зміни в пріоритетах споживачів інформації; вплива-ти на вдосконалення ресурсної бази; знаходити шляхи оптимізації дистанційного сервісу; відсте-жувати доцільність уже наявних і необхідність упровадження нових форм обслуговування; гене-рувати пріоритетні напрями бібліотечно-інформаційної діяльності.^UAim of the research is to present the library marketing research data, conducted digitally within the departmentaltopic of the Institute of Library Science of VNLU «Library and Information Complex in the Transformation ofScientific Communications», targeted on studying personal interest of online users in expansion of exhibited digitalservices in the system of library scientific communications. The methodological basis implemented in the study issystems approach, systemic-structural analysis and synthesis, comparative analysis, marketing theory and innovationmanagement. Scientific novelty is the improvement of the scientific and methodological approach to the digital bookexhibitions promotion in the system of library scientific communications, determination of the conceptual and categoricalapparatus of library scientific communications, taking into account the content and specifics of digital bookexhibitions as a promising type of remote service. The authors have further developed a methodical approach to thechoice of factors influencing the formation of demand of digital book exhibitions in the system of library scientificcommunications; applied principles of popularization of digital book exhibitions that allow librarians to optimize theforms and methods of remote service. The results of the research. The analysis of satisfaction level of users' informationneeds during their use of digital book exhibitions provided an opportunity to track the feasibility of their exposure;to predict the introduction of new forms of exhibition services based on the software and technology for theirinclusion in the scientific and communication circulation of digital information space. Based on the results and relevantrecommendations, the conducted research provides an opportunity to respond quickly to changes suitable forinformation users; to influence the improvement of the resource base; to find ways of remote service optimization; tomonitor the feasibility of existing and the necessary new service forms; to generate priority areas of library and informationactivities.
Файл:  bv_2021_3_6.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Туровська, Леся (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (м. Київ, Україна))
2.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Коваль, Тетяна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (м. Київ, Україна)).
Організація електронних книжкових виставок як засіб дистанційного бібліотечного обслуговування [Текст] / Т. Коваль, І. Смоляр, Л. Туровська // Бібліотечний вісник. - 2021. - № 4. - С.23-33
Шифр журнала: Ж14595/2021/4

Кл.слова (ненормированные):
бібліотечні електронні продукти, бібліотечні електронні книжкові виставки, електронні вітрини нових надходжень до фонду НБУВ, віддалені користувачі, дистанційне обслуговування користувачів НБУВ, інформаційно-комунікаційна діяльність сучасної бібліотеки, інтерактивний бібліотечний сервіс.. library electronic products, library digital book exhibitions, digital exhibitions of new arrivals, remote users, information service and communication activity, scientific communications, interactive library service.
Аннотация: Постановка проблеми. Забезпечення користувачів інформацією у форматі організації електронних вітрин нових надходжень до фонду Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Предмет дослідження – електронна виставкова діяльність як креативний засіб дистанційного бібліотечно-інформаційного обслуговування. Мета статті. Розгляд електронної виставкової діяльності в системі дистанційного бібліотечного обслуговування на прикладі організації типової електронної вітрини нових надходжень до фонду НБУВ. Методологічна основа – cистемний, інформаційний, структурно-функціональний, порівняльний, історичний, термінологічний підходи, а також сукупність конкретно-наукових і спеціальних методів. Наукова новизна. Подальший розвиток поглядів на організацію електронних книжкових виставок як засобу продукування наукових знань та інструменту дистанційного обслуговування у процесі задоволення потреб віддалених користувачів. Розроблення практичних підходів організації типової електронної вітрини нових надходжень до фонду НБУВ. Висновки. Електронний формат організації книжкових виставок надає користувачам низку ексклюзивних можливостей, сприяє досягненню якісно нового рівня задоволення читацьких потреб. Отримавши інтернет-втілення, виставкова діяльність забезпечує оперативність бібліотечно-інформаційного обслуговування, масштабність аудиторії, розширення кола доступності сервісних послуг. Водночас організація електронних книжкових виставок посилює інформаційний потенціал бібліотечного фонду, сприяє його активному розкриттю, стимулює його збагачення та розвиток. Практичне значення. Стаття обґрунтовує типові методологічні та технологічні рішення організації електронних вітрин нових надходжень до фонду НБУВ; визначає теоретичні, методичні та технологічні засади якісної організації електронної виставкової діяльності; окреслює інтерактивні можливості електронних вітрин нових надходжень до фонду НБУВ як нової діалогової форми у середовищі наукових комунікацій.^UTopic theme. Providing users with information on new arrivals to the funds of the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine in the format of digital exhibitions. The subject of research is digital exhibition activity as a creative means of remote library and information services. The aim of the research. Study of digital exhibitions in the system of remote library services on the example of a typical digital displaying of new arrivals to the VNLU funds. Methodology. Systemic, informational, structural-functional, comparative, historical, terminological approaches, as well as a set of general scientific, specific scientific and special methods. Scientific novelty. Further development of prospects on the organization of digital book exhibitions as a means of producing scientific knowledge and a tool for remote maintenance in the process of meeting the needs of remote users. Development of practical approaches to the organization of a typical digital showcase of new arrivals to the VNLU fund. Conclusions. The digital format of the organization of book exhibitions provides users with a number of exclusive opportunities, contributes to the achievement of a qualitatively new level of meeting the needs of readers. Having been uploaded on the Internet, the exhibition activity provides library and information service efficiency, scale of the audience, expansion of the range of availability of services. On the other hand, the organization of digital book exhibitions increases the information potential of the library funds, promotes its active development. Practical meaning. The article establishes typical methodological and technological solutions for the organization of digital exhibitions of the new arrivals to the VNLU funds; it determines the theoretical, methodological and technological bases of quality organization of digital exhibition activities; outlines the interactive capabilities of digital exhibitions of new arrivals to the VNLU funds as a new form of dialogue in the scientific communications environment.
Файл:  bv_2021_4_5.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Смоляр, Інесса (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (м. Київ, Україна)); Туровська, Леся (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (м. Київ, Україна))
3.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Коваль, Тетяна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Віртуальна бібліотечна виставкова діяльність у системі наукових комунікацій [Текст] / Т. Коваль, Л. Туровська // Бібліотечний вісник. - 2022. - № 1. - С.54-63
Шифр журнала: Ж14595/2022/1

Кл.слова (ненормированные):
бібліотечні засоби наукових комунікацій, віртуальна виставкова діяльність наукової бібліотеки, інтерактивний бібліотечний сервіс, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського.. library means of scientific communications, virtual exhibition activity of the scientific library, interactive library service, V. I. Vernadskyі National Library of Ukraine.
Аннотация: Об’єкт дослідження – бібліотека як інтегративний інформаційно-комунікаційний центр. Предмет дослідження – віртуальна бібліотечна виставкова діяльність. Мета дослідження – висвітлення особливостей віртуальної виставкової діяльності наукової бібліотеки та обґрунтування ефективності електронних бібліотечних виставок у системі наукових комунікацій. Реалізація мети зумовила узагальнення досвіду Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського на прикладі одного з її провідних підрозділів – відділу комплексного бібліотечного обслуговування. Методологічна основа дослідження – системний, інформаційний, структурно-функціональний, порівняльний, історичний, термінологічний підходи, а також сукупність конкретно-наукових і спеціальних методів. Наукову новизну становить розширення уявлень щодо віртуальної виставкової діяльності наукової бібліотеки із залученням напрацювань не тільки в галузі бібліотекознавства, а також у сфері теорії соціальних комунікацій, соціології, статистики, соціальної психології, бібліотечного менеджменту; розроблення низки практичних підходів стосовно використання бібліотечних засобів наукових комунікацій у процесі задоволення потреб віддалених користувачів. Висновки. Поширюючи свою діяльність у віртуальному інформаційному просторі, бібліотека гарантуєоптимальне освоєння користувачами цього простору, залучає власні засоби наукових комунікацій до повсякденної практики, створює якнайліпші умови для необмеженого користування ними різних професійних категорій і груп. У такий спосіб бібліотека перетворюється на центр інтегративногоінформаційно-комунікаційного забезпечення наукового, навчального, виробничого, культурологічного, освітнього та інших суспільних процесів, а сукупність бібліотечних засобів наукових комунікацій – на ключовий вектор інноваційного розвитку. Перспективи. Отримані результати дослідження ініціюють розроблення стратегії наукової бібліотеки; побудову кардинально нових діалогових форм спілкування з користувачем (фізичним й віддаленим) у системі наукових комунікацій.^UThe object of research is the library as an integrative information and communication center. The subject of research is a virtual library exhibition activity. The purpose of the study is to highlight the features of the virtual exhibition activities of the scientific library and substantiate the effectiveness of the organization and promotionof electronic library exhibitions in the system of scientific communications. Realization of the purpose provides generalization of experience of the V. I. Vernadskyі National Library of Ukraine on an example of one of its leading divisions – Department of complex library service. Methodological basis of the study – system, information, structural and functional, comparative, historical, terminological approaches, as well as a set of general scientific, specific scientific and special methods. The scientific novelty is the expansion of ideas about the virtual exhibition activities ofthe scientific library with the involvement of developments in the field of library science, as well as in the field of social communication theory, sociology, statistics, social psychology, library management; developing a palette of practical approaches to the use of library tools of scientific communication in the process of meeting the needs of remote users. Conclusions. Expanding its activities in the virtual information space, the library provides optimal development of users of this space, attracts its own means of scientific communication in everyday practice, creates the best conditions for unlimited use of different professional categories and groups. Thus, the library becomes a center of integrative information and communication support of scientific, educational, industrial, cultural, educational and other social processes, and the set of library means of scientific communication – a key vector of its innovative development. Perspectives. The results of the study initiate the development of further strategy of the modern scientific library; construction of radically new dialogic forms of communication with the user (physical and remote) in the system ofscientific communications.
Файл:  bv_2022_1_7.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Туровська, Леся (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)