Бібліотечний вісник | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Литвинова, Л.
Дисертація як інформаційне, наукознавче та документознавче джерело (на прикладі спеціальності 07.00.08 - "Книгознавство, бібілотекознавство, бібліографознавство") [Текст] / Лариса. Литвинова // Бібліотечний вісник. - 2010. - № 4. - С.59-62
Шифр журнала: Ж14595/2010/4

Кл.слова (ненормированные):
книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство, дисертація.. bibliology, bibliography, library sciences, dissertation.
Аннотация: Наведено результати вивчення стану розвитку (у науках документно-комунікативного циклу) бібліотекознавчих та книгознавчих досліджень в Україні, отримані за допомогою аналізу матеріалів дисертаційних робіт, захищених протягом 1998–2007 рр. При цьому розглядалися дисертації, виконані науковцями на території України та затверджені експертними радами з гуманітарних наук ВАК України.^UResults of the analysis of development library science and book science researches in Ukraine which have been received by means of inspection of author’s abstracts of dissertations which have been protected in 1998–2007 рр. are resulted.
Файл:  bv_2010_4_7.pdf - 0 2.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Кириленко, Олександр (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (м. Київ, Україна)).
Iнтелектуальна власність та проблеми авторського права в інформаційно-комунікаційній діяльності бібліотек [Текст] / О. Кириленко, Л. Литвинова // Бібліотечний вісник. - 2016. - № 6. - С.39-40
Шифр журнала: Ж14595/2016/6

Файл:  bv_2016_6_13.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Литвинова, Лариса (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (м. Київ, Україна))
3.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Литвинова, Л. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського).
Модернізація авторського права ЄС в епоху цифрових технологій [Текст] / Л. Литвинова // Бібліотечний вісник. - 2019. - № 2. - С.3-9
Шифр журнала: Ж14595/2019/2

Кл.слова (ненормированные):
авторське право ЄС, Директива про авторське право на цифровому єдиному ринку, інтелектуальнавласність, використання твору, винятки у сфері авторського права, авторське право в бібліотеках. сopyright EU, Directive on Copyright in the Digital Single Market, library, intellectual property, use of the work, exception, copyrightexceptions, copyright in libraries
Аннотация: Порушено питання оновлення норм авторського права ЄС в інформаційному суспільстві. Розглянуто Директиву про авторське право на цифровому єдиному ринку від 12 вересня 2018 р. Приділено увагу статтям Директиви про авторське право на цифровому єдиному ринку, які безпосередньо стосуються бібліотек та їхніх користувачів в Європі.^UViolated the issue of regulating EU copyright law in the information society. It was pointed out that the announcement of the era of the informationsociety has prompted the European Community to develop mechanisms that can be applied to protect copyright in digital space.The stages of consideration of the Copyright Directive in the digital single market have been submitted. The Directive on Copyright in the DigitalSingle Market, which was approved by the European Parliament on September 12, 2018, is detailed.Attention is paid to the articles of the Directive on copyright in the digital single market, which have a direct impact on libraries and their users in Europe. It is noted that the European Commission proposes in Article 3 of the EU Member States to allow universities and research institutions (includinglibraries) to perform text and data mining copyrighted content. Stated that Article 5 provides for a mandatory exemption for the entire EU, which allowslibraries to copy works in a way that is suitable for the digital environment. This provision is important for European countries that have no exceptionsfor reproduction of the public domain. It is noted that Article 6 precludes the use of three new exceptions at the same time: processing of text and data;preservation; distance learning. This will not only complicate the work of libraries, but also prevent scientists from using digitized learning materials orTDM.The contents of Articles 7–9, which regulate the use of works that came out of commercial circulation, are disclosed. It is intended to provide librarieswith non-exclusive non-commercial (royalty-free) license agreements for digitization, distributing, making available to the public and access to works.The controversial norms of the Directive on copyright in the digital single market are highlighted: Articles 11 and 13, which introduce changes to thelegislation governing the work of the Internet. Article 11 establishes a special collection charged from websites in favor of publishers of news materialsfor the use of short fragments of the cited text. Article 13 regulates the relationship between copyright holders and internet platforms.Considered as a decision of the European parlementu affect copyright legislation in Ukraine.
Файл:  bv_2019_2_3.pdf - 0 4.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Удовик, Володимир (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Питання про повторне використання творів образотворчого мистецтва статусу Суспільного надбання галерей, бібліотек, архівів і музеїв (GLAM) в аспектах європейської реформи авторського права [Текст] / В. Удовик, Л. Литвинова, З. Пономаренко // Бібліотечний вісник. - 2022. - № 2. - С.3-17
Шифр журнала: Ж14595/2022/2

Кл.слова (ненормированные):
суспільне надбання, культурна спадщина, сектор GLAM, Директива (ЄС)2019/790 про авторське право і суміжні права на єдиному цифровому ринку.. public property, cultural heritage, establish GLAM – Galleries, Libraries, Archives и Museums, Directive (EU) 2019/790 on copyright and related rights in the digital single market.
Аннотация: Мета роботи – вивчення законодавчого процесу і розкриття особливостей юридичної концепції нормативної бази Європейського Союзу, зокрема Директиви DSM, ст. 14, що стосується творів із категорії суспільного надбання у контексті питання збереження та використання культурної спадщини в секторі GLAM на фоні сучасної технологічної демократизації та відкритості. Методи дослідження. Для досягнення поставленої мети застосовувався комплекс загально-наукових підходів – теоретичних (аналіз, узагальнення, синтез) та емпіричних (огляд електронних джерел, вивчення результатів діяльності) методів дослідження. Наукова новизна полягає у визначенні ефективних підходів до імплементації положень Директиви DSM щодо захисту та доступу до суспільного надбання в установах культурної спадщини у національні законодавства країн Європейського Союзу, шляхів створення узгодженого режиму правового сприяння щодо збереження та доступу до цих творів, підвищення рівня правової безпеки для сектору GLAM при виконанні своїх функцій. Висновки. Директива DSM, зокрема її ст. 14, яка покликана встановити ефективні заходи для доступу та повторного використання суспільного надбання, не гарантує права користувачів на вільне використання будь-яких матеріалів, отриманих у результаті точного відтворення творів або інших об’єктів, що охороняються, оскільки вона застосовується тільки до творів образотворчого мистецтва і вимагає, щоб ці твори більше не охоронялися авторським правом і були виведені із суспільного надбання. Реалізація цих правил не дозволяє сектору GLAM встановлювати додаткові режими прав на відтворення колекцій суспільного надбання, але не обмежує отримання установами доходів за рахунок комерційного використання.^UThe goal of the work is to study the legislative process and reveal the features of the legal concept of the European Union regulatory framework regarding public domain works in the context of the preservation and use of cultural heritage in the GLAM sector against the backdrop of modern technological democratization and openness. Researchmethods. To achieve the set goals, a set of general scientific approaches was used – theoretical (analysis, generalization,synthesis) and empirical (review of electronic sources, study of the results of activities) research methods. The scientific novelty lies in the identification of effective approaches to the implementation of the provisions of the DSM Directive on the protection and access to the public domain in cultural heritage institutions in the national legislationof the countries of the European Union, ways to create an agreed regime of legal assistance for the preservation and access to these works, increase the level of legal security for the sector GLAM in the performance of its functions. Conclusions. The DSM Directive and its Article 14, which is intended to establish effective measures for access and re-use of the public domain, does not guarantee the right of users to freely use any material resulting from the faithful reproduction of works or other protected objects, since it applies only to works of fine art and requires so that these works are no longer protected by copyright and taken out of the public domain. The implementation of these rules doesnot allow the GLAM sector to establish additional modes of reproduction rights for public domain collections, but doesnot restrict institutions from generating revenue through commercial use.
Файл:  bv_2022_2_3.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Литвинова, Лариса (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ); Пономаренко, Зінаїда (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)