Самохіна Ж.
Використання інструментарію цифрового маркетингу в діяльності бібліотекРубрика: Бібліотеки і архіви у цифровому середовищі Анотація: Мета статті – дослідження сутності та інструментів цифрового маркетингу, визначенні відмінностей цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу, обґрунтуванні теоретичних та практичних положень використання цифрового маркетингу в бібліотечній діяльності, зокрема, у дослідженні особливостей цифрового маркетингу як сучасного інструменту управління комунікаціями зі споживачем бібліотечних послуг. Методи дослідження. У роботі використано комплекс загальнонаукових методів дослідження: системний, порівняльний, класифікаційний, джерелознавчий аналіз, які дають можливість розкрити сутність трансформації запитів користувачів бібліотеки в сучасних умовах. Наукова новизна полягає у визначенні сутності понять інтернет-маркетингу та цифрового маркетингу; розкритті технологій цифрового маркетингу та його інструментів; пред ставленні сучасних тенденцій розвитку технологій цифрового маркетингу стосовно специфіки бібліотечної діяльності. Висновки. Тенденції у сфері цифрового маркетингу в найближчі роки спрямовуватимуться на створення нових видів взаємодії з читачем. Для підвищення ефективності маркетингових підходів у бібліотечній сфері важливо задіяти нові цифрові канали спілкування з користувачами. Динамічний розвиток цифрових технологій, Інтернету, використання інструментарію цифрового маркетингу в бібліотечній діяльності для підвищення якості та оперативності обслуговування читачів дають змогу істотно розширити спектр бібліотечно-інформаційних сервісів, зробити їх ще більш оперативними: удосконалення бібліотечних вебсайтів та їхніх мобільних версій, електронне доставляння документів, довідково-бібліографічне обслуговування в онлайновому режимі, блог-маркетингова діяльність, використання елементів email маркетингу тощо. Ключові слова: вебресурс, інтегровані маркетингові комунікації, інтернет-маркетинг, цифровий маркетинг, інфографіка, соціальні мережі.
Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Самохіна Ж. Використання інструментарію цифрового маркетингу в діяльності бібліотек / Ж. Самохіна // Бібліотечний вісник. - 2024. - № 1. - С. 12-22. doi: https://doi.org/10.15407/bv2024.01.012
Бібліографія: - Гуменна О. В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2016. Т. 1. Вип. 1. С. 48–53.
- Ілляшенко С. М. Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань : монографія. Суми : ТОВ "Діса плюс", 2016. 192 с.
- Ілляшенко С. Н. Применение методов и инструментов маркетинга в управлении знаниями. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 2. С. 13–23.
- Лобузина Е. В. Интернет-комплекс научной библиотеки как средство интеграции информа ционных ресурсов. Научные и технические библиотеки. 2012.
- Лобузіна К., Коновал Л. Електронні інформаційні ресурси наукової бібліотеки в сучасному веб-середовищі. Бібліотечний вісник. 2018. № 6. C. 51–53.
- Лобузіна К., Коновал Л. Наукові бібліотеки в дослідницькій інфраструктурі України. Бібліо течний вісник. 2019. № 6. C. 57–59.
- Манякіна О. С. Застосування інтернет-комунікацій в бібліотечних установах. Актуальні проблеми науки та освіти : збірник матеріалів XХІ підсумкової науково-практичної конференції викладачів (Маріуполь, 01 лютого 2019 р.). Маріупольський державний університет. Маріуполь, 2019. С. 129–131.
- Марчук О. О. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент управління. Економіка і сус пільство. 2018. Вип. 17. С. 296–299.
- Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». 2015. № 12. С. 362–371.
- Оніпко Т. В. Інновації в діяльності бібліотечних установ. Збірник наукових статей магі стрів. Полтава, 2020. С. 184–189.
- Рубан В. В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. Вип. 2(2). С. 20–25.
- Самохіна Ж. Інструменти та технології маркетингу в системі управління знаннями. Бібліотечний вісник. 2022. № 3. C. 31–3
- Самохіна Ж. Сучасні тенденції застосування віртуальних комунікацій у бібліотеках. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2022. Вип. 66. С. 183–195.
- Самохіна Ж. В. Цифровий маркетинг як комунікаційний засіб бібліотечної діяльності. Бібліотека. Наука. Комунікація. Актуальні питання збереження та інноваційного розвитку науко вих бібліотек : матеріали Міжнар. наук. конф. (Київ, 03–05 жовтня 2023 р.). Київ, 2023. С. 299–302.
- Самохіна Н. Ф., Пелюховська І. З. Електронні ресурси в умовах інформатизації суспільства: основні поняття, організація, сучасні форми. Наукові праці Національної бібліотеки України іме ні В. І. Вернадського. 2021. Вип. 62. С. 297–310.
- Самохіна Н. Ф., Пелюховська І. З. Системні трансформації бібліотечно-інформаційних процесів. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2022. Вип. 66. С. 196–210.
|