Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Соловяненко, Денис.
Академічні бібліотеки у новому соціотехнічному вимірі: Частина четверта. Сучасний рівень дискурсу академічного бібліотекознавства та поступ е-науки [Текст] / Денис. Соловяненко // Бібліотечний вісник. - 2011. - № 1. - С.8-24
Шифр журнала: Ж14595/2011/1

Кл.слова (ненормированные):
академічні бібліотеки, е-наука, кіберінфраструктура, первинні наукові дані, суспільство знань.. academic libraries, e-science, cyberinfrastructure, scientific data, knowledge society.
Аннотация: Охарактеризовано основні тенденції розвитку академічних бібліотек кінця ХХ – початку ХХІ ст. Четверта заключна частина дослідження присвячена результатам комплексного аналізу нових парадигм академічного бібліотекознавства, пов’язаних з розбудовою глобальної цифрової інфраструктури для високотехнологічного, колективного, мультидисциплінарного, насиченого даними наукового пошуку ХХІ ст. (е-науки або кіберінфраструктури). Обґрунтовано роль і місце академічної бібліотеки у соціотехнічному просторі сучасної науки. Виявлено, що упродовж останніх кількох років академічні бібліотеки розвинутих держав світу здобули своє місце в системі менеджменту первинних даних, зокрема, в процесах створення та підтримки інформаційно-технологічної та соціальної інфраструктур е-науки. Висвітлено основні проблемні аспекти «бібліотекознавства е-науки»: обмеженість ресурсного (фінансового та кадрового) потенціалу бібліотек, відсутність відповідної теоретико-методологічної бази, низька мотивація вчених, неоднозначність політики е-науки в академічному середовищі.^UThe paper is devoted to an overview of key trends in academic libraries of late 20th – early 21st centuries. The fourth part of the research presents some of key librarianship paradigms concerning the creation of the global digital infrastructure for high-technological, collective, multidisciplinary, data-intensive scientific process of 21st century (e-science or cyberinfrastructure). The article examine the nature of academic library as a sociotechnical institution and analyze main pressure points of e-science librarianship: a lack of financial resources and appropriate staff, the absence of appropriate theoretical basis, motivation problems, and the lack of a unifying direction within the academic community.
Файл:  bv_2011_1_2.pdf - 0