Бібліотечний вісник | bv.nbuv.gov.ua

  АРХИВ (Все выпуски) /     Содержание выпуска (2021, Issue 2)Ukrainian Russian English



Библиографическое описание для цитирования:
Горбань Ю. Національні програми інформаційної грамотності: досвід країн Південно-Східної Азії і України / Ю. Горбань, О. Скаченко // Бібліотечний вісник. - 2021. - № 2. - С. 91-101. doi: https://doi.org/10.15407/bv2021.02.091


Библиография:

  1. Медийная и информационная грамотность : руководство по политике и стратегии / ред. A. Grizzle, M. Torras Calvo. Париж, 2020. 193 с.
  2. Мережа хабів. Дія.
  3. Освітні серіали. Дія.
  4. Про проект. Дія.
  5. Цифрова грамотність населення України. Міністерство цифрової трансформації України. 2019. 211 с.
  6. Черненко Т. В. Міжнародний досвід впровадження медіаграмотності для окремих цільових груп: можливості для України. Національний інститут стратегічних досліджень. 2019.
  7. Яворська Т. М., Щусь Н. В. Формування медіа- та інформаційної культури: зарубіжний досвід публічних бібліотек. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2019. № 4. С. 38–46. 8. About the SURE campaign. National Library Board Singapore.
  8. About the SURE campaign. National Library Board Singapore.
  9. (2006) Alexandria Proclamation on Information Literacy and Lifelong Learning. Communication and Information. 2006.
  10. Bradley C. Information Literacy Policy Development in Canada: Is It Time? Partnership: The Canadian Journal of Library and Information Practice and Research. 2013. Vol. 8 (2). doi: https://doi.org/10.21083/partnership.v8i2.2489
  11. Edzan N. N. Information Literacy Development in Malaysia: A Review. Libri. 2008. Vol. 58 (4). PP. 265–280. doi: https://doi.org/10.1515/libr.2008.027
  12. Edzan N. & Mohd Saad M. NILA : A National information literacy agenda for Malaysia. Malaysian Journal of Library & Information Science. 2005. Vol. 10(1). Pp. 91–103.
  13. Ismail S. A. Factors affecting the implementation of information literacy education in Malaysian primary schools. Doctor of Philosophy. Victoria University of Wellington. Wellington, 2014. 368 p.
  14. Lin Tzu-Bin, Mokhtar, Intan A. & Wang Li Yi. The construct of media and information literacy in Singapore education system: global trends and local policies. Asia Pacific Journal of Education. 2015. Vol. 35(4). PP. 423–437. doi: https://doi.org/10.1080/02188791.2013.860012
  15. Pek S. & Wang D. Digital Content Consumption Trends in the Website of Singapore’s National Information Literacy Programme. International Journal of Library and Information Services (IJLIS). 2019. Vol. 8 (1). PP. 1–23. doi: https://doi.org/10.4018/IJLIS.2019010101
  16. Wijetunge P. Empowering 8: the Information Literacy model developed in Sri Lanka to underpin changing education paradigms of Sri Lanka. Sri Lanka Journal of Librarianship & Information Management. 2009. Vol. 1 (1). PP. 31–41. doi: http://doi.org/10.4038/sllim.v1i1.430